În episodul precedent, am arătat cum au ajuns marketingul, sponsorizările și publicitatea FRF la firma prietenului lui Lupescu, deși aceasta avea 3 angajați și nu avea ca obiect de activitate marketing sau publicitate. Totodată, cum a plătit FRF un milion de euro pentru servicii de izolare fonică, băuturi alcoolice, servicii de telefonie și eșarfe către firma prietenului lui Lupescu, care între timp se specializase în marketing.

În acest episod, vom întări cu cifre și probe concluziile primei părți, demontând în același timp, fără echivoc, tentativa lui Cristi Iancu (SEG) de a acoperi cu minciuni informațiile care îl vizează pe prietenul său, Ionuț Lupescu.

Singurul motiv pentru care FRF a fost de acord să aibă un contract de prestări servicii cu SEG după 2014 a fost pentru că a reprezentat unica modalitate prin care Federația putea recupera datoria istorică a SEG, de aproape 1 milion de euro.

 

ADEVĂRUL, DOVEZILE ȘI MINCIUNILE CARE VOR SĂ-L “SPELE” PE LUPESCU

MĂRIREA COMISIONULUI

ADEVĂRUL: Lupescu a mărit comisionul oferit de FRF la 15% înaintea semnării contractului cu SEG.

MINCIUNA LUI IANCU: “Înainte comisionul era de 20-25%, iar Ionuț Lupescu a negociat drastic cu SEG procentul de 15%.”

DOVADA:

EXCURSIE ÎN ELVEȚIA PE BANII FRF

ADEVĂRUL: FRF a plătit excursia în Elveția pentru Lupescu și Iancu, doar un bilet de avion costând 1.600 euro, prin firma VISIT SRL deținută de Mircea Sandu.

MINCIUNA LUI IANCU: „Transportul și cazarea în Elveția a fost la un workshop UEFA. A fost plătit de către FRF și decontat integral de UEFA.”

DOVADA: Nu există niciun document de decont din partea UEFA pentru cheltuielile suportate de FRF. În ce calitate ați fi participat, pe banii Federației, la un eveniment UEFA având în vedere că nu erați nici angajat, nici expert recunoscut, nici partener al FRF, la acea dată?

 

FRF A SEMNAT CU FIRMA SOȚIEI PRIETENULUI LUI LUPESCU

ADEVĂRUL: FRF a semnat în martie 2006 contractul cu ALRO CONSULTANȚĂ, al cărei administrator și unic asociat era Simona Antoaneta Iancu, soția prietenului lui Lupescu. Cristi Iancu devine asociat în iulie 2006.

REPLICA LUI IANCU: „Eram director general, cu drept de semnătură și reprezentare”

DOVADA: Iancu nu contrazice cu nimic adevărul. Dovada publicată în Monitorul Oficial din iulie 2006:

 

MARKETINGUL FRF ERA LA O FIRMĂ FĂRĂ ACTIVITATE SPECIFICĂ

ADEVĂRUL: Lupescu a externalizat activitățile de marketing și sponsorizări firmei ALRO CONSULTANȚĂ care nu avea acest domeniu de activitate la data semnării contractului, martie 2006, ci și l-a căpătat abia în decembrie 2006.

MINCIUNA LUI IANCU: „Codul CAEN 7440, reprezentand publicitate, printre altele, incepand de la infiintare, 2003!”

DOVADA: Extras din Monitorul Oficial 2498 / 18.11.2003 și extras din Monitorul Oficial 4000 / 12.12. 2006, care dovedesc schimbarea domeniului de activitate la 9 luni după semnarea contractului cu FRF:

EXTERNALIZARE FĂRĂ LICITAȚIE, SELECȚIE SUBIECTIVĂ

ADEVĂRUL: Nu există nicio dovadă a unei proceduri de licitație organizate pentru externalizarea serviciilor de marketing și sponsorizărilor.

REPLICA LUI IANCU: „Au existat o licitație și negocieri deschise, directe, cu 2 firme internationale (Sportfive și Infront) – lideri de piata in marketing sportiv – și una din Romania”

DOVADA: Repet, nu există niciun document al a unei proceduri de licitație organizate! Mai departe, dacă ar fi să acceptăm ca adevărate afirmațiile lui Iancu, înseamnă că Directorul General FRF Ionuț Lupescu a hotărât în mod „obiectiv” să aleagă ALRO CONSULTANȚĂ (3 angajați, cifră de afaceri sub 200.000 euro, cu obiect de activitate servicii contabilitate), în detrimentul INFRONT (900 de angajați în 35 de locații, clienți precum Serie A, FIFA, Lazio Roma, cumpărată în 2009 cu 1 miliard de dolari) și SPORTFIVE (peste 1.700 de angajați în lume, portofoliu de clienți cu 30 de federații de fotbal și peste 250 de cluburi de fotbal).

 

SEG PUTEA CESIONA ȘI SUBCONTRACTA FĂRĂ ACORDUL FRF

ADEVĂRUL: SEG putea cesiona și subcontracta, parțial sau integral, oricare din drepturile și obligațiile sale fără acordul FRF.

MINCIUNA LUI IANCU: Art. 8.1.5 – “…..Sport Evolution Group va informa în prealabil FRF cu privire la identitatea parții contractante și conditiile generale (obiect, pret, drepturi și obligații principale)…., iar FRF va transmite acordul ….”)

DOVADA: Articolul invocat mincinos de Iancu se referă la contracte. SEG putea cesiona și subcontracta drepturi și obligații fără acordul FRF.

 

FRF ERA OBLIGATĂ LA PENALITĂȚI CLARE, DAR SEG, NU!

ADEVĂRUL: SEG nu era obligată prin nicio clauză clară la penalități pentru nerespectarea contractului, dar FRF ar fi trebuit să plătească pe loc o clauză uriașă de nerespectare.

MINCIUNA LUI IANCU: „Există penalități contractuale, cât și daune în cazul nerespectării contractului, pentru ambele părti (art.13 – răspunderea contractuală)”

DOVADA: Suma pe care FRF o avea de plătit în caz de nerespectare a contractului este trecută în clar, 100.000 de euro. Nu există nicio sumă privitoare la penalitățile care ar fi trebuit achitate de SEG.

 

SEG PUTEA ÎNCASA DIRECT DE LA TERȚI

ADEVĂRUL: Nu există obligația ca FRF să încaseze direct sumele din contractele de sponsorizare și publicitate încheiate de SEG.

MINCIUNA LUI IANCU: “Anexa I, art.7 prevede explicit incasarea contractelor de sponsorizare exclusiv de către FRF.”

DOVADA: Art. 6 din contract precizează explicit că SEG va încasa direct sumele datorate de terți către FRF.

 

SEG A INTRAT ÎN DERIVĂ FĂRĂ LUPESCU LA FRF

ADEVĂRUL: În 2015, fără contractul cu FRF, cifra de afaceri SEG scade cu aproximativ 50%. Iar în 2016, scade din nou cu aproximativ 50%! 

MINCIUNA LUI IANCU: “Datorita intreruperii contractelor cu partenerii si sponsorii FRF, dar si a lipsei de credibilitate, performanta, identitate, audiente, etc a fotbalului romanesc, condus de “expertii” de la FRF!”

DOVADA: Veniturile din sponsorizări și publicitate ale FRF, prin internalizarea acestei zone, au crescut în aceeași perioadă de patru ori. QED.

 

PROCENTUL SEG AJUNGEA ȘI LA 75%

ADEVĂRUL:Procentul SEG ajungea și la 75% din unele contracte semnate cu FRF, cum ar fi cazul publicității pe site-ul oficial frf.ro.

MINCIUNA LUI IANCU: “Nu s-a incheiat niciun contract de vanzare publicitate pe frf.ro”

DOVADA: Extras din raportul de activitate SEG trimis și semnat de Iancu care preciza contractele semnate, procentul de 75% pentru publicitatea pe frf.ro, beneficiar SEG, semnătură și ștampilă:

În rest, prietenul lui Lupescu ne confirmă că SEG devenise furnizorul universal al FRF (totuși, cum de furniza servicii de telefonie și internet?), admite organizarea unui singur eveniment, FRF – 100 de ani, care a costat aproape 300.000 de euro și uită că izolarea fonică furnizată FRF are loc cu un an și jumătate înaintea evenimentului.

Din 2015, de la finele contractului cu SEG, adică de la zero pentru că FRF avea zero sponsori și parteneri în 2014, echipa FRF a generat fără intermediari și comisioane de intermediere venituri anuale din sponsorizare, publicitate și drepturi tv cu 89% mai mari față de performanțele Federației Române de Comisioane.

Medie venituri anuale generate în perioada 2006-2014 de SEG: 4,4 milioane euro.

Medie venituri anuale generate în perioada 2015-2017 de FRF: 8,3 milioane euro.