În Gazeta Sporturilor de astăzi a apărut o așa-zisă dezvăluire privind contractul FRF cu Țiriac Auto. Nu m-a deranjat modul simplist și populist în care a fost tratat materialul, pentru că am mai citit astfel de creații în presă în timp de campanie. Am fost și sunt mâhnit că un partener valoros al fotbalului românesc a fost împins în această ”investigație” fără a avea altă vină în afară de aceea că este partenerul de mobilitate al FRF. FRF unde sunt alegeri pe 18 aprilie. Desfășurăm eforturi susținute să atragem parteneri la echipa națională, la FRF, înspre fotbal în general, iar astfel de demersuri îi descurajează. Pe de o parte, presa de specialitate deplânge sărăcia fotbalului, iar pe de altă parte îi sperie pe investitori să se apropie de un fenomen unde ar fi chipurile numai aranjamente.
Nu sunt surprins nici că un contract comercial între două entități private a ajuns în presă. În vreme de campanie întotdeauna se afirmă și caracterele mici. Contractul nostru este unul legal și absolut decent, nu avem de ce să ne ascundem. Sunt supărat însă că astfel de divulgări îi pot afecta pe partenerii noștri, care au alte exigențe de confidențialitate în zona de business. Sper să fi fost afectați cât mai puțin de pe urma acestui articol.
De ce spuneam că nu avem de ce să ascundem noi, cei de la FRF, acest contract și motivația lui? Aș spune mai întâi că FRF nu este o firmă de apartament, ci o organizație națională, care acoperă întreg teritoriul României. Asigurarea transportului pentru membrii administrației care participă la organizarea diferitelor evenimente sportive în teritoriu este o necesitate, dar și o clauză firească în orice contract de muncă în zona de management. Nu este un lux, nici măcar un confort special. Ca angajator trebuie să asiguri astfel de facilități de mobilitate.
Deplasările în teritoriu trebuie oricum efectuate pentru ca Federația să funcționeze, cu sau fără un partener de mobilitate. În lipsa acestuia, FRF ar fi fost nevoită să cheltuiască din banii fotbalului pentru mijloacele de transport. Să nu fim ipocriți: administrarea fotbalului nu înseamnă doar cheltuieli pe mingi și terenuri. În situația de față, nu numai că nu se cheltuiesc banii fotbalului, dar Țiriac Auto contribuie și cu sume cash la dezvoltarea fotbalului.
În privința tipului de autoturisme, trebuie să precizez că este opțiunea partenerului Țiriac Auto să-și promoveze prin intermediul FRF ce modele și mărci consideră strategic că trebuie prezentate, în funcție și de campaniile sale de marketing sau de noile lansări. Nu noi am cerut autoturisme Mercedes sau Ford.
În ceea ce mă privește, eu mi-am asumat să fiu țintă înainte de alegeri și mi-aș dori să-i pot proteja pe toți prietenii și partenerii mei. Din păcate, nu stă în puterile mele. Pot doar să îi asigur de întreaga mea considerație și să le mulțumesc încă o dată pentru buna derulare a colaborării noastre. Astfel de episoade vin și trec, ceea ce va rămâne este însă ajutorul pe care toți sponsorii ni l-au dat pentru administrarea și dezvoltarea fotbalului românesc.
Și, ca să închei așa cum v-am obișnuit, lansez și câteva întrebări. De data aceasta fără destinatar, ci mai degrabă retorice:
• Mircea Sandu a recunoscut că nu a reușit să găsească în timpul mandatelor lui un parteneriat pentru flota auto, cu atât mai puțin să încheie o înțelegere cu domnul Țiriac. Este blamabil că FRF de astăzi a reușit?
• Nu va fi cazul, dar dacă ar fi altcineva la conducerea FRF după 18 aprilie, ar denunța contractul cu Țiriac Auto?
Join the discussion